DOLAR 32,565
EURO 34,9079
ALTIN 2426,366
BIST 9722,09
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ankara °C

FELSEFE TAŞI DÜŞÜNME ATÖLYESİ

Yaşamın içindeki kavramlara felsefenin penceresinden bakmak isteyen 9 – 12 yaş arası çocuklar, ‘P4C Oyunu: Felsefe Taşı Düşünme Atölyesinde’ P4C Kolaylaştırıcısı Burcu Açıkalın Yavuz ile buluşuyor.

P4C yani “Çocuklar İçin Felsefe” eğitim modeli; eleştirel ve yaratıcı düşünen, sorgulayan, kendini doğru bir şekilde ifade edebilen, ezberlemek yerine öğrenen çocuklar yetiştirmeyi amaçlar.

Kendine değer verildiğini hisseden, özgüvenli, düşüncelerini korkusuzca ifade eden, farklı düşüncelere saygılı, empati kurabilen, kolektif bilince sahip nesiller yetiştirmek hepimizin hayalidir.

Bu hayali gerçekleştirmeye bir adım atmak için 27 Temmuz 2022 Çarşamba günü 14:00’de Çiğdemim Derneğine bekliyoruz.

Lütfen öncesinde kayıt yaptırınız. dernek@cigdemim.org.tr adresine veya 05078685770’e mesaj atabilir 2852047’yi arayabilirsiniz.

P4C   ( Philosophy for Children, çocuklar için felsefe)

YARATICI,  ELEŞTİREL, İŞBİRLİKÇİ, ÖZEN GÖSTEREN düşünme pratiğidir.

Çocuklar için Felsefe (P4C) niçin gereklidir sorusuna bir cevap olarak aşağıdaki kazanımları sıralayabiliriz:

  • Eleştirel Düşünme becerisini geliştirir.
  • Yaratıcı Düşünme becerisini geliştirir.
  • Birlikte Düşünme, işbirliğine dayalı düşünme becerisini geliştirir.
  • Özenli Düşünme becerilerini geliştirir.
  • Neden – sonuç ilişkisi kurabilmeyi sağlar.
  • Dili etkili kullanma becerisini geliştirir.
  • Bağlantılı Düşünme becerisini geliştirir.
  • Özgüven gelişimini destekler.
  • Farkındalığı artırır.
  • Farklı açılardan bakabilme becerisini geliştirir.
  • Kendini ifade edebilme becerisini geliştirir.
  • Kavramlar hakkında akıl yürütmeyi geliştirir.
  • Kavramları tanımlama, sınıflama, ayırt etme becerilerini geliştirir.
  • Genellemelerden kaçınıp, kavramsal ifadelerde tutarlılık sağlama becerisini kazandırır.
  • Mantıklı düşünmeyi geliştirirken, akılcı tartışmalar çerçevesinde kendi fikirlerini özgürce ifade edebilme becerisini kazandırır.
  • Farklı görüşlere eşit mesafede yaklaşabilmeyi kazandırır.
  • Düşüncelerini ifade edebilmeyi ve düşüncelerine yöneltilen karşı düşünceleri kişisel algılamama becerisini kazandırır.
  • Başkalarının düşüncelerini duyup değerlendirmeyi, o düşüncelere tarafsız olarak yaklaşmayı ve birlikte işbirliği içerisinde, farklılıklara hoşgörüyle yaklaşmayı sağlar.
  • Sorgulamayı ve argüman geliştirme becerisini geliştirir.
  • Mantık hatalarını tanıyabilme ve itiraz geliştirebilme becerilerini kazandırır.
  • Varsayımları belirleyebilme gibi üstün kabiliyetlerin kazanımını sağlar.
  • Değerlerin anlamını fark etmelerini ve gelişmelerini sağlar.
  • Felsefenin yaşamla ilişkisini kurmalarını amaçlar.
  • Soru sorma zekasının gelişimini destekler.
  • Merak ve soru sorma gibi çocukların potansiyellerinde var olan yetileri geliştirir ve kaybolmasına engel olur.
  • Çocukların doğal yetilerinin, hallerinin bozulmamasına özen gösterir.
  • Çocuklarla Felsefe programları, öğrencilerin diğer derslerdeki başarılarını artırır. Bu bilimsel olarak kanıtlanmıştır.
  • Kendini, evreni anlama, ahlak, toplumsal yaşam ve mantık konularında sorgulama yapma olanağını bulur.
  • Çocukların bilgi alıcısı, yüklenicisi konumundan çıkıp, bilgi üreticisi olmasını destekler.
  • Dikkat eksikliği problemi yaşayan çocuklarda destekleyici etkisi vardır.
REKLAM ALANI